Welcome to WinPedia forum, a place where you can find all you need.
Login or Register in order to be able to post messages and access the online movie aria.
We are proud to announce you that we removed the regiser so now you cam acces and post without creating an account.
Thank You: WinPedia Team

    Transferul la școli din străinătate, mai simplu

    Share
    avatar
    sicran
    Admin

    Mesaje : 753
    Puncte : 1000033481
    Reputatie : 3
    Data de inscriere : 2008-02-14
    Varsta : 26
    Localizare : Madrid

    Transferul la școli din străinătate, mai simplu

    Post by sicran on 11/4/2011, 7:57 am

    * Elevii români care doresc să studieze în Spania se pot înscrie în același an școlar în care s-ar înscrie dacă ar fi în România

    Elevii din învățămîntul preuniversitar pot învăța gratuit la școlile publice din țările Uniunii Europene, la fel cum și copiii străini pot studia la școlile din România. Odată cu aderarea la Uniunea Europeană, transferul unui elev de la o școală românească la una din orice țară a UE se poate face mult mai simplu. Practic, la fel ca un transfer dintr-o localitate în alta. Tot ceea ce trebuie să facă elevul și părinții acestuia pentru a-l transfera la o școală de orice nivel preuniversitar din străinătate, este să prezinte documentele de studiu eliberate de școala din România unde a învățat anterior și actul de identitate. Primele care au acceptat după 1 ianuarie 2007 transferul simplificat al elevilor, sînt Italia, Grecia și Spania. Aceste țări însă solicită ca documentele prezentate de elev să fie vizate de inspectoratul școlar județean din localitatea unde a studiat elevul, și apostilat de către prefectură.

    Procedura de transfer

    Procedura de transfer a unui elev român la o școală din străinătate începe cu completarea unei cereri tip și a unei fișe de înscriere provizorii. Aceste documente pot fi descărcate de pe site-ul Ministerului Educație din țara unde va fi transferat elevul sau pot fi solicitate de la ambasadele tării respective la București. Următorul pas este depunerea dosarului de înscriere. Cel mai simplu este ca dosarul să fie depus tot la ambasadă, unde există un birou special cu această destinație. În cazul în care ambasadele nu au un asemenea birou, dosarul va fi trimis direct la școala aleasă. Potrivit Departamentului pentru Muncă în Străinătate (DMS), elevii români care doresc să studieze în Spania se pot înscrie în același an școlar în care s-ar înscrie dacă ar fi în România, cu aceleași drepturi ca orice elev spaniol. Ca și în România, învățămîntul în Spania este obligatoriu și gratuit. Pentru înscrierea în clasele I - IX, nu este nevoie de niciun document din partea școlii din România, însă elevii care doresc să studieze în clasele a X-a sau a XI-a au nevoie de adeverință de la școala urmată, care să ateste studiile efectuate.

    Acte necesare

    Pentru echivalarea diplomelor preuniversitare obținute în România, elevii români trebuie să completeze o cerere tip și o fișă de înscriere provizorie în centre educative și la examene oficiale (care se obțin de la Ambasada Spaniei - biroul „Atașat învățămînt“ sau de pe Internet), o fotocopie ștampilată a pașaportului (care se obține în România la biroul „Atașat învățămînt“ sau la Ambasada Spaniei, iar în Spania se poate obține la orice instituție oficială), informează DMS. Totodată, pentru echivalare mai sînt necesare diploma de bacalaureat autentificată la Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, o traducere în limba spaniolă a acesteia, foaia matricolă legalizată la notariat și tradusă în spaniolă, toate supralegalizate cu apostila de la Haga.

    Taxa de echivalare: 42,45 euro

    Potrivit Departamentului pentru Muncă în Străinătate, elevii români trebuie să facă și dovada că au plătit taxa de echivalare a diplomelor, în sumă de 42,45 de euro, într-un cont din Spania, prezentînd ordinul de transfer bancar al acestei sume. Aceste documente pot fi depuse atît la biroul de primire din Spania, cît și la cel din România. La depunerea documentelor, biroul de primire va ștampila și va înapoia solicitantului o copie a fișei de înscriere provizorie în centre educative sau la examene oficiale care dovedește faptul că procesul de echivalare este în desfășurare și permite acestuia să se înscrie în centrul educativ spaniol corespunzător. Această înscriere va avea caracter provizoriu pînă cînd decizia de aprobare a echivalării va fi definitivă.

    Mai multe acte pentru elevii din clasele mari

    Elevii care doresc să studieze în clasele a X-a și a XI-a, în Spania, vor trebui să prezinte - pe lîngă cererea tip și fișa de înscriere provizorie în centre educative și la examene oficiale-, fotocopia legalizată a pașaportului și o adeverință de la școala urmată în România care să ateste studiile efectuate, legalizată la Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED) din cadrul Ministerului Educației și Cercetării și supralegalizată cu apostila de la Haga (de Prefectură). Adeverința trebuie, de asemenea, tradusă în limba spaniolă. Pe lîngă această adeverință, dosarul solicitantului mai trebuie să conțină și foaia matricolă legalizată și tradusă în limba spaniolă, ambele supralegalizate cu apostila de la Haga. Cererea de echivalare în Spania a diplomei de studii preuniversitare poate fi prezentată de persoana interesată sau de părinți, în cazul în care este vorba de un minor, sau de o altă persoană împuternicită cu procură din partea solicitantului. Certificatul de obținere a echivalării diplomei de studii preuniversitare va fi trimis solicitantului de către Ministerul Educației și Științei din Spania, la adresa indicată de acesta în cererea tip.


    _________________






    Roses are #FF0000 , violets are #0000FF ...

      Current date/time is 22/10/2017, 3:24 pm